Åbo Akademi Studiebesök

Sitter i bussen påväg hem från Åbo för tillfället.
Har varit tillsammans med tvåorna till Åbo Akademi på studiebesök.
Har alltid haft en dröm (eller ja, jag har alltid föreställt mig det) om att studera i Åbo,
på uni. Få leva ett villt studieliv i härliga Åbo helt enkelt! Alla dessa idéer har (igen) kommit från
mamma, pappa och typ alla familjebekanta som studerat i Åbo, berättat historier osv, dessutom
är det halvt som att återvända "hemma" på nåt sätt, även om jag inte bott där på 16-17 år.

Jag själv var först till Gadolinia, Gado,på de naturvetenskapliga ämnena och åt även
lunch där. Sedan åkte jag buss till Biocity där jag lyssnade på bl.a. farmaceutinfot,
som råkade hållas av en familjebekant (världen är liten), sedan var det bara att åka hem
tillbaka igen. Är helt såld på ÅA... men vem vet vart jag kommer hamna i slutändan?

Skulle egentligen ha velat stanna i Åbo under helgen, sova hos fammo, shoppa lite,
läsa biologi i lugn och ro, få god mat och sedan på söndagen åka iväg till Pargas ett varv.
Men så blev det inte, utan istället är jag hemma under helgen i tråkiga Karis (lite bitter).

- Amanda -



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback