HY




Jag har testat allt för att få en bättre hy, enda sedan 6án. Alla anisktsätt med tvätt, reningsmjölk och krämer + "spottar", ja man kan säga att jag testat massor av serier, ACO, Mary Kay (varför betala så mycket för sånt skit?!) och massa andra serier och också enskillda produkter. Inget har hjälpt speciellt bra. Så har massa olika serier i mitt skåp som är oanvänt... Nu har jag äntligen hittat en kombination som jag totalt älskar ! Min hy är bättre och jag har till och med kunnat gå till skolan utan puder ellelr nåt annat som gör hyn slätare, bara mascara och kajal ! JAg säger inte att den är perfkt, men den är bättre !  Jag varierar vad jag änvänder varje dag, så att huden inte skall torkas ut totalt, eller nåt annat, hyn ska ju må bra också. Så jag tänkte dela med mej av lite av de sakerna jag använder, som hjälper mej åtminståne.

Först tvättar jag ansiktet med Proaktiv (tv shop, 50€ paketet). Sedan använder jag rengöringsvattnet, från samma serie. Fuktighetskräm är jätte viktigt efter det, för den torkar ut huden effektivt. Som fuktighetskräm har jag aloevera forever (bekant säljer), proaktivkräm av olika sorter och ACO, vissa andra som jag inte orkar nämna här. Men jag varierar krämer. Alla hjälper lite olika. Sedan har jag också en kräm som egentligen är emot akne, men hjälper också mot finnar såklart. Mamma hämtade hem den för cirka 2 veckor sedan, och man märker skillnad redan efter några dagar. Så den använder jag 2-3 gånger per vecka. Jag har också ansiktsmask 2 gånger i månaden, för att rena lite extra.

Långt inlägg ;) ni läser troligen inte ens halva :) Skulle jag inte själv orka göra heller.


http://testklubben.smartson.se/blogs/sknhetsakuten/Aco.jpg http://iemommy.files.wordpress.com/2009/06/proactiv2.jpg




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback