Tankar


Jag har spenderat över 6 timmar med skolarbetet idag.
Och varje dag denna period har det blivit typ mellan 4 och fem timmar.
Allt känns hopplöst och jag har på allvar funderat om allt är värt det? Det känns som om allt
läsande inte lönar sig på någon nivå överhuvudtaget.All stress i gymnasiet över alla ämnen.
Jag läser en massa får ca. en 5 i provena men ändå forstätter läsa bara för att det är 'så det ska vara'.
Tankar om hur det skulle ha varit att välja yrkkis har dykt upp redan under sommarlovet och blivit
riktigt lockande nu, men ändå är det som ett stort no no eftersom det är gymnasiet som har varit
skrivet i sten enda sedan barnaben.

Matematik, fysik, kemi och biologi är ämnena jag läser för att jag det är det som intresserar mig, 
även om jag inte är nåt underbarn på det. Och om jag bara skulle vara bra på nåt t.ex. historia, samhällslära eller sen språk eller så, så skulle jag välja det direkt. Det skulle vara så mycket lättare, men jag har aldrig varit intresserad
av sådana inriktningar, och aldrig speciellt bra på dem heller.

Hur mycket orkar jag lägga på
kemi, fyisk och matematikkortet ifall det ändå skiter sig i slutändan?

Det skulle vara så mycket enklare att bara skita i all kemi, fysik osv. men vad gör man i gymnasiet
utan en inriktning? Jag vet inte om jag helt ska strunta i kemin och det och försöka nåt nytt, 
för för det första är det jävligt sent att göra det, det skulle vara ovant, svårt att vänja sig och jag
vet inte vad jag skulle göra med det i framtiden, eller om det ens skulle intressera nu i gymnasiet.

"Du har själv valt ämnena", jo visst har jag valt dem, men hur mycket väljer man
egentligen själv när man hör så mycket åsikter från olika håll... Och som ovanför sagt,
ska jag bara gå ut gymnasiet med grundkurserna och lämna resten av livet åt slumpen?

- Amanda -



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback