La Vida & Kattunge


Pappa kom hem från stugan idag, och tyckte att han skulle bjuda på mat.
Så vi åkte till La Vida i Ekenäs, fick vänta över en timme på maten och när alla andra
fick sin mat så blev jag utan för de hade glömt att laga min rätt. Tycker alltid det händer mig,
att det alltid är jag som blir utan mat och hamnar vänta en extra stund på att få min mat.

När vi väl kom hem så stod det en 3-4 veckors kattunge på trappan tillsammans med
kvinnan som fångat in den. Kattungen är så liten att den måste matas var fjärde timme under dagen,
och någon gång under natten, och så är det en hel massa annat som måste göras med den.
Den är som en underbart söt grå vaddboll, som piper och söker tiss hela tiden, och det är hjärtskärande
att se och höra på den, när man vet att den varken har kompisar eller någon mamma med sig.

Såå jag som hade tänkt fara till Pettu imorgon hamnar bli hemma för att sköta kattungen.
Borde läsa kemiboken till slut, ångest, och så kanske det blir en dejt med Janni nångång på eftermiddagen?

- Amanda -



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback