091212 #2


Dagen blev inte så chill som jag hade trott.
Mamma kom på att det var julmarknad i Ekenäs idag så vi åkte iväg dit.
Resten av familjen for första gången till påminne, så mamma och jag passade på
att börja rensa bland alla ute kläder. Det som är så jäkla jobbigt med att vara en 5 personerns
familj är att alla har en massa rockar, vinter, vår, sommar osv... utebyxor och skor för alla årstider
och väder, och inte får man glömma den stooora kassen med handskar, mössor och halsdukar!

Har tagit en evighet att gå igenom allt, och mamma som tycker att det jag inte mer använder
så passar endera nu eller senare på Mathilda (vilket är sant). Men att försöka få mamma
övertalad om att Mathilda inte behöv 5 par likadana utebyxor i samma storlek är
en heeelt annan sak och ett ganska svårt "uppdrag".

Morgondagen börjar med två timmar gamlasdans, och jag ser inte fram emot dem,
endat pga den där jävla valsen. Så jag konstaterade att jag (och Simo) måste ta och
lära oss den, anners kommer denna period med alla 100000 övningar bli riktigt jobbig!



- Amanda -



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback