finnish ...

Dagen är så gott som förstörd. Hade finska sista lektionerna, och kom fram till att ett enda jävla ämne kan förstöra gymnasiet för mig. Hur ska man stå framför klassen och berätta något på finska om man inte kan varken ord eller grammatik, och dessutom framför sådana som redan kan finska. Jag tycker inte heller att högläsning är självständigt arbete, jag tycker man själv ska se till att läsa texten om man får en text. Schaki säger att bara man har viljan så klarar man allt, men jag är inte riktigt så säker på det.

I övrigt har jag sökt mina böckerna från Ekenäs.
Men behöv ju en hel del ännu.
Så om någon har dessa nedanför ta kontakt!

Ellips 6 (långma), Globus 1 (ge), En gemensam värld (ge), Fysik 1: fysiken som naturvetenskap (fy), Människan och det heliga (re), Kyrkan i tidens ström (re), Livets val (re), Öppna frågor (fi), Psykologins frågor (ps), Labyrint 1 & 2 (hi), Vändpunkter i Finlands historia (hi), Staten och individen (sl), Ekonomikusnkap för gymnasiet (sl), Hälsokunskap för gymnasiet 1-2 (hä).

- Amanda -


Nå jag har inte varit så aktiv med att strecka under så såå farligt mycket skall det inte finnas. Kan nog gå igenom och se att det ser bra ut. De flesta böcker är dock i bra shick

2011-08-19 | 17:50:16

Em tia har jag tagit nu av de andra böckerna jag sålt så typ de :)

2011-08-19 | 20:52:15

jag har globus 1, fysik 1, staten & individen, livets val & rella 1:ans bok har jag nog troligen nånstans också, ifall du behöver nån av dem ännu! =)

2011-08-20 | 00:13:12

no typ, 10€/st hade jag tänkt :P men rella 1:ans bok har jag tydligen slarvat bort haha, så den har jag int tyvärr... men dom andra är i gott skick & vissa är t.o.m. plastade! =)

2011-08-20 | 16:48:35

Låter mindre trevligt :/

2011-08-20 | 20:09:17

Jag har både Labyrint 1 och Ekonomikunskap för gymnasiet som jag kan sälja. Böckerna är plastade och så gott som oanvända. (:

2011-08-26 | 14:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback