back to reality

Första dagen spenderades med att lära sig läseordningen, rundtur med tutorerna och någon timme i gymnastiksalen. Verkar helt okej ändå. Fick mig dock en liten chock när jag fick reda på min läseordning (+ de två kommande periodernas). Min vecka är fylld med långmatematik, kemi, biologi, finska, engelska, modda och sedan två ynkka timmar med musik och gymnastik.

Snälla pappa köpte alla böcker för kommande period också, blev ju nog en liten summa, men det är uträknat att man spenderar ca. 1300€ på material under 3 år i gymnasie. Dock försöker jag hitta lite begangade böcker till nästa period, så kanske man kommer lite billigaste undan.

Bara mamma slutar blir det väl att fara och handla, tänker köpa häften då.
Nu gäller det att börja jobba efter att ha chillat genom hela grundskolan.

Tumblr_lpq16dy72t1qm15wwo1_500_large

- Amanda -



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback