STOLT !!!

JAG HAR LÄRT MIG ANVÄNDA TVÄTTMASKINEN OCH TORKTUMLAREN ! Javet, säkert jätte löjligt, men skiter jag i, har inte kunnat det förr. ;) Nu ska det tvättas kläder och tvätt rummet städas bara alla kläder försvinner ! Ska verkligen slå till på stort, tvätta golv, flytta om lite saker, ändra korgarna och annat stuff.

Måste sy lite små hål på ett par kläder, fan vad jag hatar små hål som ploppar upp på vissa klädesplagg! Vartifrån kommer dom dåå? 4 stygn på så är det klart, det är bra att det är så enkelt iallafall.

Finska orden går ABSOLUT INTE in i mitt huvud. Som alltid. Fasst jag läser orden när vi har dem till läxa, så kan jag hälften av dem, och efter några dagar kan jag inga av de orden mera. Har i övrigt ett helt bra språk huvud, men inte gällande finska. Och det stör mej så otroligt, för det är det svåraste språket jag kommer lära mej och det jag kommer behöva mest om jag blir kvar i Finland. Så skulle vekrligen behöva lära mig finska ordentligt.

 

//amanda




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback