Plantor och krukor


Ja, så vårt jobb idag med laget var lite annorlunda än vad jag hade tänkt mig.. >_<
Vi körde till Pojo till en plats som heter Tahvoset. Det är ett stort typ företag som säljer plantor och träd av olika slag. Där fanns en kasa med fält som hade krukor välta på varann (vet inte varför, men typ för övervintringen? xD).

Där fick vi en ca 2m lång käpp var, och vå uppgift var att lyfta små plastkrukor och stå. Käppen var till för att knuffa upp krukorna så att man inte behövde böja ner sig och få ont i ryggen.


Fast tro mig, blommorna i krukorna såg inte sådär levande ut, det var mest träd och plantor det handlade om.

Och sån otur som man har så hade jag och Erica en rejäl bit med höga rosplantor i krukorna på vårt fält så det stack så in i någonting och upptäckte hemma att jag har en massa sår på benen x) Vi räknade på ett ungefär att 2/3 av rosplantornas antal var runt 2400 stycken. Fast som tur innehöll största delen av vårt fält svarta vinruvs plantor som gick lätt & snabbt (och utan painless!!) att vända upp krukorna.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback