180312 - fyfan


Vet inte var jag ska börja.. på fredagen så for jag till påminne, sällskapet bestod av några muppar,
snön var för blöt för att orka åka, så det slutade med att vi satt inne mesta dels av tiden. 9 tiden befann jag & Felicia oss i Ekenäs på "fiest", det var nu som det var, så jag åkte vidate till Robins med Jami. I bilen ringer mamma och säger att (inne)katterna har rymt. Men jag åkte ändå till Robins, synd bara så blev det ju och snurra i huvudet så filmen och allt annat blev lite sådär på "sidan" och jag kunde inte koncetrea mig. Men anners var det ju treevligt.Mamma sökte mej sent och berättade att Inez satt 20 meter upp i en tall.
Så jag tog min "vakttur" och satte och vaktade henne mellan klockan 2-4, sedan tog mamma över.
Klockan 8 på morgonen kommer hon in och pappa far och vaktar istället så ringer mamma åt Päivi.
Efter en massa samtal osv. så hade vi fått ett nekande från brandkåren, de ville varken komma och
kolla eller låna stege. Sedan kommer Päivi, Heidi & Uffe och berättar att de "känner" en man som kan
klättra i träd med såndär underliga skor. När han kommer och sedan börjar klättra i träder så
klättrar ju Inez bara längre upp, tillsist står vi alla utspridda kring gården, andra står och
kollar på och Inez har då klättrat upp till toppen. Och därifrån hoppar hon.

Den där känslan när man hör hu alla drar efter andan, men man själv inte sett vad som hänt.
På något undelrigt sätt blev vår flyffycat som en flygekorre och klarade det nästa 30 meter
höga hoppet bra. Sedan springer hon in och alla springer mot dörren, mittiallt är
man barfota men man får dörren ständ. Chocken släppte när jag äntligen stängde dörren och visste att Inez var inne.. jovisst, då stod jag och lipade. Men fyfan vilket dygn. Och jag är så jävligt tacksam över att det finns människor som har hjärtat på rätt ställe! Som tänker på andra än en själv.

PS. hälften av er tänker säkert: katter kommer ner när de är hungriga.. men nej så är det inte alltid. Vissa gånger går det illa, såsom om fåglar börjar hacka på katten, och det att den inte får vätska i sig gör att organerna snabbt ger upp. Så gissa om man blir irriterad när man hör av brandkåren "dom kommer nog ner".

Har varken ork eller lust att göra något idag. Kommer sitta hela dagen i soffan.
Så flera inlägg kommer det inte idag.

- Amanda -



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback