Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.

Jag har en hel massa tankar, önskningar, drömmar och förhoppningar.
Jag tänker skriva om vad jag hoppas om i framtiden, lättast så. Allt i ett, nästan.
Jag vill gå ut gymnasiet med ett bra betyg, även i finska, jag vill kunna tala finska vid det här laget så jag kan fortsätta studera i Finland. Om jag inte klarar finskan betyder det Sverige för mig. Så mitt mål just nu är väl att klara av finskan. Efter gymnasiet söker jag till läkarskolan och om jag inte slipper in dit så far jag väl till folkkis ett år, på medicin linjen och därifrån vidare till läkarskolan. När jag studerat klart vill jag få ett bra jobb som läkare och att jag bygger upp en bra lön. Jag vill säkert också ha barn nångång i livet. Jag vill gärna bo i ett fint egnahems hus där man kan ha några djur, gärna utomlands, har ingen lust att stanna i Finland. Anners betyder ju familjen & vänner en hel massa, så att alla hålls friska och inget tragiskt händer är väl en önskning som betyder mycket.
Over and out.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback