I mitt huvud just nu

Sitter och kollar Valet 2011. Har nog mina åsikter, men eftersom man är 18 så får man ju inte påverka nåt överhuvudtaget ännu. Ganska synd. Politik har inte intresserat mig förrut, det är nu riktigt på den senaste tiden jag fått lite intresse för det. Svenskan i Finland ska verkligen inte skippas. Förstår inte hur finländarna tycker att svenskan ska skippas helt. Finland är ett tvåspråkigt land, finskan och svenskan ska båda finnas kvar. Blir verkligt irriterad av sådana blåögda människor som anser att pakko ruotsin ska bort och att man istället ska läsa ryska! Jo sätt alla finnar att läsa ryska istället för svenska. Att de tror att det är lättare att lära sig ryska än svenska!


Jag är vekrligen imot sannfinländarna! 

Vafan liksom?!



- Amanda -




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback