Paris, lååång sammanfattning

Nu tänker jag bryta min bloggpaus.
Har varit nog skönt med någon vecka utan bloggande.

Eftersom Amanda inte har hunnit skriva ett inlägg om vår Paris resa så tänker jag göra det.

Alltså, jag vet att detta blir ett låååååångt inlägg, om du inte är intresserad att läsa detta, så gör det inte då. Skriver upp allt vi gjorde för min egen skull också. Så ni behöv inte gnälla sen ;)


Fredagen: Amanda, jag och hennes familj (mamma, pappa, lillesyster, lillebror) åkte iväg från Karis på morgonen tio tiden. Flyget släppte taget om Finlands kalla mark på eftermiddagen. När vi entligen var framme vid flygplatsen så hittade vi inte ut x). Nej jag skojade :P Klart att vi hittade ut men inte till bussen. När vi hittade bussen åkte vi (nästan lika länge som vi åkt flyg) till the center of Paris.
Sen bara checkade vi in oss på hotellet, åt ute och lade oss. Resan hade varit lång och det var redan kväll när vi kom fram till hotellet, you see?

Lördagen: Amanda och jag hade ju då ett rum ensamma (AWSOME!), och när vi hade vaknat åkte vi ner för sex våningar till the ground floor och satt oss på väntan på morgonmålet. När vi ätit vårt morgonmål gav vi oss ut på en vandring mot Seine. Under dagens lopp såg vi bla. Mona Lisa, Notre Dame och Eiffeltornet. Det blev också en hel del shoping denna dag.

Söndagen: Gick vi åter igen och yrade omrking på stan. Vi shoppade, såg triumfbågen (och Champ Élysées på samma gång förstås) och sen besökte vi Montmartre (konstnärernas stadsdel). Där åt vi sniglar också, nami! Efter vår mat där gick vi till hotellet, och skulle lägga oss men Amanda och jag blev ju lite som vanligt och diskutera ;).

Måndagen: Hann vi inte så särskilt mycket. Amanda, hennes mamma och jag hann och shoppa lite medan resten av gänget satt på café. På eftermiddagen for vi iväg till flygplatsen, denhär gången med tåg, så det gick lite snabbare :P. Vi var hemma nångång 11 eller 12 tiden på kvällen.


















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback