Gimp - bästa gratis bilredigerings programmet

Har sovit halva dagen idag pga att jag var uppe så sent. Ångrar det jättemycket, när jag vaknade hade jag en sån otrolig huvudvärk att jag trodde mitt huvud skulle spircka. Det konstiga var att huvudvärken var bara på ena sidan, typ bakom det ena ögat (?). Mådde illa också. Fattar inte hur sömnlöshet kunde göra allt detdär.. fast jag var ju uppe mycket längre än vanligt.

Märkte att en anonym läsare har frågat vilket bild-redigerings program jag använder, använder Gimp 2.6. Programmet kan ni ladda ner här.

Gimp är typ som Photoshop, men till 100% gratis. Det är lite svårt att använda om man är amatör, men man lär sig snabbt genom att titta på videon om Gimp på tex Youtube. En blogg som hade lite Gimp hjälp på svenska var HoFoSho.
Fast först slutade den ena bloggerskan, sedan den andra. Ni kan kolla deras mapp "Gimp-skolan". De har nämligen kvar sin blogg.

Sen finns det också "penslar" som man kan ladda ner gratis och för en avgift på internet så som till Photoshop. T.ex vår headers bubblor är gjorda med en "bubbel pensel".
Om det blir några intresserade, kan jag tänka mig att göra några videon om hur man använder gimp. Typ hur man byter hårfär, ögonfärg, hur man gör hyn slätare och hur man gör sig smalare. Så det beror helt på er, om ni vill, vill jag med ;)

//Janni




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback